Close
One second...

Lazy Ventriloquist

Design by alexmdc

Lazy Ventriloquist by alexmdc on Threadless
2.90 Avg Score
0% Funded
706 Votes
Results Are In!
    • 1
    • 5
  • 2.90 Avg Score
  • 706 scores

129 Comments

walmazan
walmazan profile pic Alumni

hahaha! esta muy bueno! $5

silverqe
silverqe profile pic Alumni

Nice work you two hotshots! :)

aled
aled profile pic Alumni

Great work chaps!

alexmdc
alexmdc profile pic Artist

I thought the concept was pretty clear, but I guess a few people dont get it :

for those who dont get it :

the doll is a mime, that doesnt talk, the point of a ventriloquist is that they make the doll talk thus talking without making their mouths move, but this guy is lazy and is using a mime, mimes donts talk at all :/

aled
aled profile pic Alumni

I don't think you needed to explain that.

alexmdc
alexmdc profile pic Artist

a lot of people didnt get it in the blogs, so I figure I post it for those who didnt

aled
aled profile pic Alumni

Aaahh

aled
aled profile pic Alumni

I don't get it.

vinnylo

o now i get it ............. ;) sweet!

Hey Mostrico
Hey Mostrico profile pic Alumni

Hey alex! i would like to see your awesome talent using another technique...like watercolors or something...i admire you a lot, i think that if you explore techniques you will grow up as an illustrator....it's just a thought..
anyway...your designs rock so hard!

alexmdc
alexmdc profile pic Artist

thanx dude, I actually have done like every technique possible, I went to an all art school, but for threadless I usually just do what I enjoy doing the most or what I would wear personally, but maybe sometime Ill throw something a bit different

TGWA
TGWA profile pic Alumni

Supurb! I would definitely sport this.

ben chen
ben chen profile pic Alumni

nice!!

Outlaw01

lol @ people who didn't get it right way. I love you guys.

Great job. Another $5 from me.

hisartwork
hisartwork profile pic Alumni

to those that didnt get my earlier comment, I "mimed" it.... heres the translation:

"Awesome sweet collab design!
It did take me a few seconds to get it, but its pretty obvious and i feel stupid for taking as long as i did to get it!

anyways i give it a 5!"

EricDiaz

bahaha! looks a bit like peewee

bygrinstow
bygrinstow profile pic Alumni

I loved it before, and I love it still!

Pakpandir
Pakpandir profile pic Alumni

wait...so the ventriloquist talks and the mime doesnt or was the other round? hehe only joking lol. Great concept guys! cleverly fun

mangobajito
mangobajito profile pic Alumni

Took me about 5 seconds to get it, am I stupid? hahaha, amazing idea and illo! 5$

laurastead
laurastead profile pic Alumni

yeah i didn't get it at first glance in your wip blog but that's not because it's not cool, it's just because i gets the stupids real bad sometimes. alot of people don't get my designs and that's why they rot in critiques :( kudos to you for saying "in yo face non-understanders!" 5

Blacksanta

i dont get it!!

soloyo
soloyo profile pic Alumni

I don't get it!
Why would threadless let you submit this design instead of just taking it straight to print?
5$

EN AJUSTES

Glad you explained. I was this close to give you a zero. $5 instead.

Plu Shu

Oh yeah, hum, well, I didn't get it blush
But I'm a bit tired, that should explain it *cough.
I was thinking, why is the guy lazy ? But it's so obvious I couldn't find it, hahaha.
Anyway, Great style+great idea=great tee

bottleHeD

Damn! This is a very intellectual idea! I stared it it for some time, and got it only when I read the title! Hehe, clever!

bengineer
bengineer profile pic Alumni

incredibly good concept, execution and collabing! $5

DeeDeeKid

super funny! 5$!

queenmob
queenmob profile pic Alumni

I just didn't get it at once because I didn't know the word Ventriloquist. Had to look it up in the dictionary :-D Also, I am slow sometimes with jokes haha

Awesome design, very funny

Boycey

Funny, it's a subtle joke that works well on a tee.
5

jeupereira

great idea!amazing design

alexmdc
alexmdc profile pic Artist

I thought the concept was pretty clear, but I guess a few people dont get it :

for those who dont get it :

the doll is a mime, that doesnt talk, the point of a ventriloquist is that they make the doll talk thus talking without making their mouths move, but this guy is lazy and is using a mime, mimes donts talk at all :/

Blacksanta

understood! now , didnt notice the mime make-up

GRANDR
GRANDR profile pic Alumni

Great concept, great collab!!!

jess4002
jess4002 profile pic Alumni

5$

dschwen
dschwen profile pic Alumni

AWEsome!
Epic collab = $5

mumolabs

super duper!

yetitutu

so cool!

Bisparulz
Bisparulz profile pic Alumni

haha great 5$

PBOt

awesome illo!!

bogdant

very good 5

millyblue

Nice illusration!

almozline
almozline profile pic Alumni

Super!

empiricist
empiricist profile pic Alumni

Good one Alex!

Mountain Gnome

Great work, perfectly subtle enough to make a great design!
PRINT!

jasonwave

YES YES YES!!!!

Letter_Q

yep!

FRICKINAWESOME
FRICKINAWESOME profile pic Alumni

Stupendous concept, excellent execution. Bonus points for how well the spotlight and drawn-on curtains flow with te design.

5$

anwarrafiee
anwarrafiee profile pic Alumni

this is awesome!5!:)

syamagfx

Great...$5

isawa

haha what a stingy ventriloquist : )

xshrinkwrap

this will get printed. :)

B 7
B 7 profile pic Alumni

I could've sworn i already scored this! 5!

ndikol
ndikol profile pic Alumni

wow coooool!

Bakpak Mak

hahaha! good stuff

Starrfold
Starrfold profile pic Alumni

lol, LOVE the pompous look on the ventriloquist's face! easy, $5

Arkzai
Arkzai profile pic Alumni

funny illustration ;D

Sumrow

Sweet!

jamesnotjim

this gets a 5 for the curtain detail never mind the rest of it :)

jnj

bwoodard

great idea!

well done!

dschwen
dschwen profile pic Alumni

PRINT this!

Leo Canham
Leo Canham profile pic Alumni

hahaha great colab guys. Cant believe some people struggled with the concept.well underscored in my opinion

candy...

my favorite one best of alll:)

No account?
Join Us

Popular printed designs